Online Markedsføring
Bruger I idag Offline-markedsføring, og overvejer I om jeres reklamebudget istedet skal bruges til Online markedsføring?
Bruger I Online-markedsføring, men er usikker på om I får nok ud af det?
Denne del af pathshaper.dk er tænkt til dem, som gerne vil vide mere om Online Markedsføring. Vi starter med det helt centrale spørgsmål, og giver efterfølgende et overblik over mulighederne.
Hvorfor online markedsføring
Online markedsføring er mere forskellig fra Offline end man umiddelbart skulle tro. Forskellene er dog mest fordele - hvis man kender spillereglerne.
Effektmåling af online markedsføring
En væsentlig fordel ved online markedsføring er, at detaljeret effektmåling er meget mere realiserbart end for offline markedsføring. Her beskriver vi, hvordan man overvåger hvilke markedsføringskampagner, der giver overskud.
SEM/PPC
Search Engine Marketing, eller mere specifikt PPC (Pay-per-click) går ud på, at man betaler for at få potentielle kunder ind på sit website. Det mest udbredte system er Google AdWords.
Søgemaskineoptimering og organiske placeringer
En organisk placering vil sige at dit site bliver vist i det egentlige søgeresultat på søgemaskinen, og ikke i annoncedelen som ved SEM/PPC. At forbedre sin organiske placering på f.eks. Google kan være en lang proces, men meget værdifuld hvis det lykkes at opnå topplaceringer på relevante søgeord.
Hvorfor er webanalyse vigtigt
Webanalyse vil sige, at analysere på, hvilke besøgende der er på dit website, hvor de kommer fra, og hvad de foretager sig på det. De to vigtigste funktioner af webanalyse er effektmåling af markedsføring og forbedring af konverteringsraten (hvor mange procent af de besøgende, der kommer ind på websitet som fører til salg).
Kontakt
Tag et møde med os, hvor vi snakker om fordelene din virksomhed kan have af at implementere PathShaper.