SEM/PPC

Search Engine Marketing (SEM), eller mere specifikt PPC (Pay-pr.-click) går ud på, at man betaler et beløb pr. besøgende for at få potentielle kunder ind på sin hjemmeside. Det mest udbredte system hertil er Google AdWords.

Effektmåling og reklamebudgetter

Effektmåling er særligt relevant for kampagner, hvor man betaler pr. klik, da man kan holde øje med hvordan disse skalerer.

Hvis kampagnen er profitabel når man køber 1000 klik om måneden, vil den oftest også være det ved 10000 såfremt man kan opnå samme klikpris - og derfor er det hensigtsmæssigt at tænke i klikpriser i stedet for faste reklamebudgetter når man arbejder med PPC.

Læs vores eksempel under Effektmåling af online markedsføring.

Hurtige resultater

En stor fordel ved SEM/PPC er de hurtige resultater - hvis du sætter en kampagne igang om morgenen, kan du være heldig at have salg allerede inden dagen er omme.

Målinger foretaget med PathShaper for Købsbeslutningstid viser, at over 50% af kunderne som foretage et køb på de sites vi har undersøgt, gør det indenfor et døgn efter de første gang kom ind på hjemmesiden.

Det fulde resultat kan dog først ses længe efter kampagnen er kørt. Her viser PathShapers undersøgelse at ca. 25% venter mere end 14 dage fra de først har set hjemmesiden, og ca. 10% af salgende ligger efter 3 måneder. Over halvdelen af salget forsvinder dog allerede dagen efter kampagnen stoppes.

Nogle bruger derfor også denne type kampagner til at balancere deres kundeflow så det passer med deres kapacitet.

SEM/PPC overblik

PathShaper giver overblik over både genereret omsætning og udgifterne på den enkelte AdWords kampagne.

Købsbeslutningstid

PathShaper kan måle, hvor længe der går fra kunden kommer ind på din hjemmeside til de foretager et køb. Læs om hvordan dette fører til mere præcise salgsprognoser.

Kontakt

Tag et møde med os, hvor vi snakker om fordelene din virksomhed kan have af at implementere PathShaper.