Købsbeslutningstid
Købsbeslutningstid er længden af købsbeslutningsprocessen, målt fra da brugeren første gang kom ind på sitet, og til købet foretages.
Der er flere grund til, at dette er en vigtig information at have:
- Ved at studere købsbeslutningstiden over en periode, kan man finde mønstre - for eksempel at 75% af de konverteringer der kommer ud af en kampagne sker indenfor 14 dage fra brugeren først kom ind på hjemmesiden. Herefter er det muligt at lave en prognose for den totale effekt af en kampagne efter den har kørt i 14 dage.
- Købsbeslutningstiden kan også bruges til, at estimere hvor lang tid der går fra man foretager en investering i markedsføring, til udgiften er tjent ind - dette forudsætter dog at man også kan estimere effekten af markedsføringen. Ved SEM gøres dette vha. SEM Overblik.
- Stigninger og fald i købsbeslutningstid kan indikere en begyndende fremgang eller tilbagegang i markedet - og på denne måde kan man reagere på krise eller vækst før konkurrenterne.
Kontakt
Tag et møde med os, hvor vi snakker om fordelene din virksomhed kan have af at implementere PathShaper.